امنیت الکترونیک

امنیت الکترونیک

امنیت الکترونیک :

 

کد مطلب : ۱۱۱۰۵

 

به سامانه های الکترونیکی که به مدیریت ، نظارت و کنترل وضعیت اماکن مورد نظر از جنبه وقوع موارد و اتفاقات عادی و غیر عادی رخ داده می پردازند و گاها پردازش روی اطلاعات بدست آمده انجام میدهد، امنیت الکترونیک می گویند.

مدیریت وضعیت به این معنیست که سامانه بتواند از اطلاعات بدست آمده تمهیداتی را بوجود آورد که اتفاق بوجود آمده در ساختمان تا حدی کنترل، از وقوع اتفاقی مشابه یا در ادامه این اتفاق جلوگیری بعمل آورده و با تماس با مسئولین از افزایش خسارات ناشی از یک اتفاق جلوگیری بعمل می آورد.  طبعا با این کار نیاز به نیروی انسانی جهت پایش مرتفع شده و در بسیاری از موارد به کاهش هزینه های جاری می انجامد.

نظارت وضعیت به این معنیست که می توان از ظرفیت نیروی انسانی در یک محل جهت نظارت بر نمایشگر های نظارت تصویری استفاده نمود و آنها را از گزند آسیب های فیزیکی توسط عوامل مخرب در پیرامون و یا محوطه مصون داشت. با ایجاد سیستم نظارت پیرامونی و نظارت محوطه می توان به این هدف دست یافت. عواملی طبیعی چون سرما، گرما، باران و برف و باد یا عوامل انسانی و جانوری چون سرقت، گزش یا حمله جانوران به نیروی انسانی، می توانند باعث صدمه به نیروی انسانی شوند و این سامانه از این صدمات پیشگیری می کند.

 

کنترل وضعیت همانطور که از نامش پیداست، به کنترل میپردازد. به عنوان مثال پس از وقوع آتش سوزی شیر های گاز ورودی را قطع نموده و به سیستم اطفا حریق دستور شروع به کار در زون مربوطه را میدهد و به طور موازی با امداد رسانان آتش نشانی تماس گرفته و اطلاعات مورد نیاز را در اختیارشان قرار می دهد.

اماکن خود دارای دسته بندی ها امنیتی متفاوتی می باشند که به طبع آن نوع، تعداد و کیفیت های متفاوتی از آیتم های امنیت الکترونیک را به خدمت می گیرند.

اماکن مسکونی، اداری، تجاری، بانک ها، سازمان ها و مناطق نظامی هر کدام روش های مختلفی برای طراحی ایجاد و پیاده سازی یک سامانه امنیت الکترونیک دارند.

موارد عادی در این سامانه ها مثل نظارت بر تردد در زمانهای حضور کارکنان در شرکت می باشند و موارد غیر عادی تردد در زمانهای غیر مجاز در آن شرکت هستند.

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایت املاک
سایت املاک
بالا