هشدار قبل از فاجعه مدارس

هشدار قبل از فاجعه مدارس

هشدار قبل از فاجعه مدارس

 

کد مطلب : ۱۱۱۱۳

مدارس غیر انتفاعی

قبل از اینکه فاجعه ای پیش آید و ارگان ها دنبال مقصر بگردند و بین شهرداری و وزارت آموزش و پرورش و نهاد های دیگر اختلاف نظر به وجود بیاید که مقصر کیست !!! به فکر چاره باشیم . 

هشدار قبل از فاجعه مدارس

آیا برای به فکر افتادن درباره ایمنی هر مکانی می بایست در کشور چند نفر قربانی شوند تا مسئولین به فکر چاره باشند ؟

برخی از مدارس غیر انتفاعی جهت استفاده از فضای آموزشی از املاک کلنگی قدیمی استفاده می کنند ! 

سوال اینجاست که آیا استحکام این املاک ۳۰ سال به بالا که جهت فضای مسکونی با استانداردهای آن سالها طراحی شده است ، جوابگوی استفاده فضای آموزشی نیز هست ؟ پدر و مادرها با هزینه بسیار بالا فرزندان خود را به این گونه مدارس می فرستند ، تا آینده روشن تری نسبت به سایر دانش آموزان داشته باشند . یکی از خطراتی که دانش آموزان را در این گونه مدارس تهدید می کند ، خطر زلزله می باشد . آیا ساختمان هایی که در اختیار مدارس فوق قرار می گیرد ، استحکام بنا دارد؟

آیا اطلاع کاملی از وضعیت چاه فاضلاب در اختیار مسئولین هست که خدایی نکرده فروکش نکند و جان چندین نفر به خطر انداخته نشود ؟ سیستم سیم کشی فرسوده ساختمان جوابگوی نیاز دانش آموزان می باشد و یا خدایی نا خواسته با یک اتصال کوچک فاجعه پلاسکو تکرار خواهد شد ؟

نکات ایمنی چقدر در این ساختمان ها رعایت شده است ؟ 

آیا فقط داشتن مساحت مناسب زمین و زیر بنای کافی جهت برگذاری کلاس شرط دیگری برای مجوز فعالیت مدارس در ساختمان های فرسوده و مستعمل لازم نیست ؟

سوالی که شاید بسیاری از والدین از مسئولین داشته باشند .

مسئولین می گویند اگر انتقادی می کنید راه حل را هم بگویید ! راه حل این موضوع بدست مدیران با کفایت در این عرصه حل خواهد شد . در طرح تفصیلی شهرداری ها املاکی جهت بهره برداری با کاربری آموزشی مشخص گردیده است ، با کمک مالی و ارائه تسهیلات از طرف دولت می توان این املاک را احیا نمود و به جای املاک فرسوده نا ایمن ، از املاک نوساز و طبق شرایط و استانداردهای مکان های آموزشی دانش آموزان بهرمند شوند . البته به شرطی که شهریه ها از این نجومی تر نشود!

انتهای پیام

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایت املاک
سایت املاک
بالا