شبیه سازی مریخ در امارات

شبیه سازی مریخ در امارات

شبیه سازی مریخ در امارات

 

کد مطلب : ۱۱۱۲۴

 

در حالی که در کشور ما صنعت ساختمان حرف اول را در اقتصاد داخلی کشور می زند ، اما هیچ سود و فایده ای در بلند مدت برای کشور ندارد . علت آن است که صنعت ساختمان سازی در کشور ما به بی راهه می رود و هیچ کس هم جلودار آن نیست چون خود مردم به این صورت می پسندند ! تجمل گرایی در ساخت واحد های مسکونی که این تجمل گرایی و کاخ نشینی را حتی در کشورهایی با اقتصاد قوی هم کمتر نمی توانید ببینید . تجمل گرایی که هیچ سودی و هیچ ارزش افزوده ای برای مردم کشور ندارد و فقط آینده را نابود می کند ! ساخت اپارتمان های لوکس و مجلل هیچ سود و ارزش افزوده ای برای کشور ندارد و جذب کننده هیچ سرمایه گذاری و ارز آوری در داخل کشور نیست . کمی از امارات متحده عربی یاد بگیریم !

به گزارش آی شهر به نقل از گیزمک دوبی شهری با سازه های عجیب و لاگچری در دنیا این بار نیز دست به کار بزرگی زده است . ساخت سازه ای عظیم که شبیه ساز فضا در داخل کره خاکی می باشد . برای طراحی آن یکی از چشمگیرترین معماران جهان یعنی Bjarke Ingels پا به عرصه گذاشته است  که شرکت آن  BIG نامیده می شود . 

این پروژه که شهر علمی مریخ نامگذاری شده است . ۱۷۶۵۱۶ متر مربع وسعت و با مبلغ ۱۴۰ میلیون دلار آمریکا ساخته خواهد شد . این شهر شامل چندین گنبد می باشد و در این بنا چند آزمایشگاه علمی برپا خواهد شد که به بررسی تولید مواد غذایی ، انرژی ، آب و در مواقع نیازهای اولیه و ثانویه برای زندگی انسان بر روی مریخ می پردازد . در این سازه غول پیکر موضع دستآوردهای فضایی نیز وجود خواهد داشت . 

این پروژه در جهت اعلامیه بزرگ امارات متحد عربی می باشد که طرح ۱۰۰ ساله ای را برای رسیدن به مریخ ارائه می دهد . ساخت این سازه نقطه عطفی برای ساخت یک شهر در سیاره سرخ می باشد .

شبیه سازی مریخ

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایت املاک
سایت املاک
بالا