ساخت برج با سازه تمام چوبی در نروژ

ساخت برج با سازه تمام چوبی در نروژ

ساخت برج با سازه تمام چوبی با ارتفاع ۸۱ متر در حال اجرا است .

کد مطلب : ۱۱۱۴۷

در مطالب گذشته درباره طرح های برج چوبی توضیحاتی داده شد ، اما در حال حاضر در کشور نروژ و شهر وین ساخت برج چوبی با سازه تمام چوب در حال ساخت می باشد . این پروژه در سال ۲۰۱۷ شروع شده و انتظار می رود تا سال ۲۰۱۹ به اتمام برسد .

در صورتی که این پروژ به اتمام برسد بزرگترین و بلندترین سازه چوبی جهان خواهد شد . شورای نظارت بر ساختمان سازه هایی که هسته مرکزی آن توسط بتن بنا شده باشد را به عنوان سازه ترکیبی بتنی معرفی می کند ، ولی لازم بذکر است که این ساختمان چنین هسته بتنی ندارد و به جای آن ازگلو لام جهت حفظ سازه استفاده کرده است . پس بنابراین سازه فوق در صورت عدم تغییر در قوانین سازه ها ، بلندترین سازه چوبی جهان بشمار می آید .

این بنا حدود ۱۱۳۰۰ متر مربع زیر بنا دارد ، که در ۱۸ طبقه ساخته خواهد شد . این ساختمان شامل واحدهای مسکونی، یک هتل، رستوران، دفاتر اداری و مشاعات مشترک، و همچنین یک استخر بزرگ می شود .

Moelven Limtre، شرکت مسئول این پروژه معتقد است هیچ گونه نگرانی بابت آتش سوزی در این سازه وجود ندارد ، حتی اگر سیستم آب رسانی اطفاء حریق عمل نکند ، یا اینکه حتی آبی برای خاموش کردن آتش وجود نداشته باشد .

مدیر اجرایی لوئینگ آبراهامسن، معاون Limtre می گوید: آزمایشات مستقل نشان داده سازه های قوی گلو لام در برابر آتش سوزی مقاوم هستند و حتی پس از آتش سوزی ساختمان را به خوبی حفظ می کنند . در مکان های مختلف ساختمان محاسباتی صورت گرفته که مقدار مواد قابل اشتعال در هر مکان بسیار محدود باشد که آتش به خودی خود از بین برود . او معتقد است ساختمان پس از وقوع آتش سوزی باید طوری طراحی شده باشد که در صورت خرابی سیستم اطفاء حریق و نبود آب ، آتش خود به خود خاموش شود .

ساخت برج با سازه تمام چوبی

 

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایت املاک
سایت املاک
بالا