طراحی ویلا باغ خوشمزه

طراحی ویلا باغ خوشمزه

طراحی ویلا باغ خوشمزه به سبک یین و یانگ با قابلیت تولید مواد غذایی ، انرژی و آب بصورت کاملا مستقل !

طراحی ویلا باغ با تامین مواد غذایی ساکنین + تصاویر

کد مطلب : ۱۱۱۵۳

استودیوی معماری پندا در اتریش ویلا باغ مدرن و نو آورانه طراحی نموده است تا سبک جدیدی از یک زندگی پایدار را ارائه نماید . قطعه زمین کوچکی واقع در آلمان نزدیکی حومه شهر کاسل محل اجرای پروژه فوق در نظر گرفته شده . این ویلا باغ منحصر به فرد طوری طراحی شده است تا ساکنین بتوانند مواد غذایی گیاهی خود را در ویلا تامین نمایند .

پندا می گوید : طراحی ویلا باغ به سبکی است که می خواهد بدون اتصال به شبکه های عمرانی برق ، آب و گاز بتواند بصورت مستقل و خودکفا موارد فوق را تامین نماید . ویلا باغ فوق طوری طراحی گردیده که در زمستان هم کارایی لازم را داشته باشد .

با الهام از شکل و ایده یین و یانگ ، ویلا با دو ساختار جداگانه ساخته خواهد شد که در هم آمیخته و یکدیگر را همپوشانی می کنند . باغچه ها به گونه ای طراحی شدند که از پست ترین نقاط ویلا تا بلند ترین فضای بام گیاهان در حال رشد و نمو هستند .

ساکنین ویلا می توانند بطور مستقیم از حیاط یا از طبقه دوم به باغ دسترسی داشته باشند. با توجه به طراحی سقف شیب دار آب بارش های فصلی می تواند در طول سال در منیعی جمع آوری و ذخیره شود و برای دوره های خشکسالی مورد استفاده قرار گیرد . باغ سرشار از جعبه گل های مناسب برای رشد عنواع سبزیجات ، گیاهان و میوه ها می باشد .

شرکت می گوید : هنگامی که معماری با رشد گیاهان الفیق می شود ، این ویلا فقط یک ساختمان معمولی نیست ، در واقع این خانه همه حواس را جذب می کند و شرایط طبیعت در فصول مختلف باعث می شود این ویلا بسیار جذاب باشد ، زیرا با تغییر فصول ظاهر این ویلا تغییر می کند .

دیدن رشد مواد غذایی مورد نیاز خود در محل سکونت شما یکی از مزیت های بزرگ این ویلا بشمار می آید .

ویلا باغ فوق حدود ۷۵ متر مربع زیر بنا دارد و با یک ساختار چوبی و با پنجره های شیشه ای بزرگ که تا سقف ادامه دارد ساخته خواهد شد. و همچنین مقدار زیادی از دکوراسیون داخلی ویلا با پانل های چوبی پوشیده می شود .

خانه دارای یک پارکینگ ، دو تا سه خواب کوچک ، یک حمام مرکزی مشترک ، اتاق کار ، آشپزخانه باز ، ناهار خوری و همچنین یک محوطه در طبقه دوم که دسترسی به باغ دارد و یک اتاق خواب یا دفتر کار دیگر در کنار آن طراحی شده است .

پندا می گوید : این خانه برای یک خانواده جوان که خواهان زندگی و کار در مناطق روستایی یا حومه می باشند ، مناسب است . در حال حاضر شهر ها جوانان را به خود جذب می کنند و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۵۰ بیش از ۷۰ درصد جمعیت ما در شهر های مختلف زندگی خواهند کرد . معماران به دنبال راه حل هایی برای احیای روستا ها و جذب جوانان به این مناطق می باشند .

هزینه ساخت این ویلا باغ هنوز مشخص نشده است ، اما در چند ماه آینده شروع به ساخت آن خواهند کرد . جهت آشنایی بیشتر با طراحی ویلا باغ تصاویر زیر را بازدید نمایید :

منبع : نیو اطلس

سایت مشارکت در ساخت آی شهر :  http:/ishahr.co

 

سایت املاک
سایت املاک
بالا