طراحی شهر شناور هرمی

طراحی شهر شناور هرمی

طراحی شهر شناور هرمی

کد مطلب : ۱۱۱۶۳

Pierpaolo Lazzarini، طراح ایتالیایی اقدام به طراحی خانه های شناور که در یک قالب مجموعه شناور شهری قرار گرفته، شده است. این مجموعه سازه های بصورت ساختمان های هرمی شکل که با سلول های خورشیدی پوشیده شده،  ساخته شده است.

 

پروژه Wayaland هنوز هم در مرحله طراحی و تحقیق می باشد، اما لازاریینی امیدوار است که برای ساختن آن با کمپین جمع آوری پول، هزینه های آن را تامین نماید.

Wayaland شامل یک گروه از ساختمان های مختلف شناور به شکل هرم به نام Waya است که الهام گرفته از معماری مایاها و ژاپنی ها می باشد. آنها در اندازه های مختلفی ساخته می شوند و به منظور کاربری های متفاوت بنا می شوند، بنابراین برخی از سازه ها به عنوان خانه ساخته می شوند، در حالی که دیگران می توانند با کاربری های متفاوت اعم از گلخانه ها، هتل ها ، سینما ها ، مراکز تفریحی ، مراکز ورزشی و سایر کاربری ها لازم در یک مجموعه شهری از ساختمان خود استفاده کنند. بزرگترین سازه آن حداکثر به ۳۰ متر (۹۸ فوت) بالاتر از سطح آب می رسد.

مصالح Wayaland از فایبرگلاس، فیبر کربن و فولاد ساخته شده است و از پلت فرم های شناور بزرگ با زیرزمین مناسب برای استفاده به عنوان اتاق خواب های فرعی زیر آب طراحی شده است. این سازه ها با موتور حرکت می کنند و شامل یک جایگاه مخصوص برای قایق ها و سایر وسایل نقلیه آبی کوچک می باشد. انرژی الکتریکی کورد نیاز را از طریق پانل خورشیدی و توربین های آب دریافت می کنند.

ساخت این پروژه حسی را در انسان بوجود می آورد که فقط طرحی برای فکر کردن و رویا پردازی درباره آن می باشد، اما لازارینی قطعا تلاش می کند تا این اتفاق بیفتد. او می گوید که برای ساخت اولین (و کوچکترین) ماژول ویا، نیاز به ۳۵۰،۰۰۰ یورو  (حدود ۴۲۲،۶۰۰ دلار آمریکا) دارد.

برای جمع آوری هزینه ساخت شهر شناور هرمی ، او قصد دارد یک کمپین جمع آوری پول را راه اندازی کند، او برای یک شب اقامت در این شهر ۱۰۰۰ یورو در نظر گرفته است و در این فراخوان در مورد قرار گیری محل Wayaland و توسط لیستی که با در نظر گرفتن مکان های مناسب  در اختیار مردم قرار گرفته می توانند در مورد مکان آن رای گیری نماید . برانامه ریزی برای دعوت از مردم در سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده .

جهت آشنایی با طراحی شهر شناور هرمی تصاویر گالری را مشاهده نمایید و به زودی ویدئو آن هم اضافه خواهد شد.

منبع: طراحی لازارینی

 

سایت املاک آی شهر :   www.ishahr.ir

سایت مشارکت در ساخت آی شهر :   www.ishahr.co

سایت صنعت ساختمان آی شهر :   www.ishahr.org

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایت املاک
سایت املاک
بالا