خنک کردن ویلا در مناطق شرجی بدون مصرف انرژی

خنک کردن ویلا در مناطق شرجی بدون مصرف انرژی

خنک کردن ویلا در مناطق شرجی بدون مصرف انرژی

یکی از دغدغه های اشخاصی که ویلا در مناطق شرجی (امثال شمال کشورمان) دارند ، دمای بالای هوا و مشکل شرجی بودن می باشد . اغلب با نصب کولرهای گازی و اسپیلت در پی حل این مشکل می باشند . اما به علت مصرف بالای برق ، هزینه سنگینی را در بر دارد . به غیر از هزینه های مادی صدماتی را نیز به محیط زیست می رساند .

کد مطلب : ۱۱۱۶۴

نماهای مشبک کمک به خنک کردن ویلا می کند.

دو معمار به نام های Toussaint و Volz بیش از ۳۰ سال است که تجربه در معماری دارند. طراحی و اجرای یک خانه با عرض کم که زمین آن توسط خانواده ای خریداری شده بود بر عهده آنها قرار گرفت . این زمین با عرض کم و در نزدیکی راه آهن قرار گرفته است و می بایست طوری طراحی شود که در برابر آب و هوای نیمه گرمسیری مقاومت داشته باشد و کمترین انرژی را برای خنک نگهداشتن آن مصرف نماید.

عرض این زمین ۵/۵ متر می باشد . این خانه بسیار لاغر می باشد ، خانه فوق بصورت دو طبقه مجزا اجرا شده است ، که توسط یک راهرو به همدیگر راه پیدا می کنند.

طراحی این ویلا بصورتی می باشد که از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم شده و یک حیاط کوچک بین آنها قرار گرفته و با گیاهان پوشیده شده، این شکل از طراحی باعث می شود نور طبیعی و جریان هوا به داخل خانه هدایت شود .

تقسیم خانه به دو برج، انعطاف پذیری زیادی را به ما می دهد. ما می توانیم در هر دو برج ساکن شویم یا با نزدیکان خود در این خانه زندگی کنیم ، می توانیم محل کار و محل زندگی خود را در کنار هم قرار دهیم یا یکی از آنها را اجاره دهیم .

محل جدا سازی دو سازه با سایه بان هایی که با سوراخ های دایره ای، مشبک شده اند پوشیده شده که به کاهش دمای داخلی خانه بسیار کمک می کند.

با استفاده از صفحه های پوششی نما با الگوی دایره ای در مناطق مختلف خانه، سایه های زیادی را بر روی مناطق و اتاق های خواب تشکیل می دهد و ایجاد فضاهای خنک و راحت برای ساکنین را فراهم می کند.

معماران این سازه می گویند : ما همچنین اطمینان دادیم که فضاهای زیادی برای تهویه متقابل وجود دارد، با قرار دادن دهانه ها، درها و پنجره ها، به طور مستقیم در مقابل دیوارهای خارجی مشبک اجازه می دهد تا جریان هوا به خوبی انجام شود . این سیستم کمک می کند جریان هوا به خوبی انجام پذیرد و هوای داغ از طریق حفره های بالایی بیرون رفته و هوای خنک جایگزین آن می گردد.

مواد به کار رفته در این ویلا از جنس چوب می باشد ، که هم جلوی صداهای ناهنجار را گرفته و هم به طبیعت صدمه نمی زند .

ولز می گوید:  ما به ساخت خانه های چوبی متعهد شدیم . اول اینکه پول زیادی را صرفه جویی می کند و همچنین چوب ک ماده عالی برای آکوستیک است و صدا را جذب خود می کند . این خانه نزدیک ریل قطار است و نیاز مبرم به این نوع از مواد برای ساخت و ساز دارد.

مواد شیمیایی چوب، به راحتی قابل بازیافت است و به طور طبیعی تجزیه می شود. به همین علت، ما نیز از تخته سه لا برای کارهای داخلی استفاده کردیم نه MDF . 

این خانه در مدت پنج ماه ساخته شده است، خانه فوق در حال حاضر به عنوان یک خانه سه خوابه برای زن و شوهر و پسرش است. اتاق خواب پشت با ورودی جدا در حال حاضر برای اجاره است.

اطلاعات بیشتر را از تصاویر موجود در گالری کسب نمایید :

خنک کردن ویلا در مناطق شرجی

خنک کردن ویلا در مناطق شرجی

منبع: Toussaint & Volz

سایت املاک آی شهر :   www.ishahr.ir

سایت مشارکت در ساخت آی شهر :   www.ishahr.co

سایت صنعت ساختمان آی شهر :   www.ishahr.org

 

خنک کردن ویلا در مناطق شرجی

 

 

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایت املاک
سایت املاک
بالا