رونمایی از نخستین سازه سبز کامپوزیت ایران

رونمایی از نخستین سازه سبز کامپوزیت ایران

رونمایی از نخستین سازه سبز کامپوزیت ایران + ویدئو

سال پیش در مطلبی عنوان کردیم که دکتر صائبی آمادگی خود را برای ساخت و اجرای ساختمان های سبز و ضد زلزله ذر ایران اعلام کرده.

این ساختمان فاقد مصالحی همچون میلگرد ، تیر آهن و بتن می باشد.

کد مطلب : ۱۱۲۰۳

دانشمند ایرانی با کسب مجوزهای جهانی و داخلی ایران از نخستین سازه خود در ایران رونمایی کرد.
 دکتر صائبی که ۳۰ سال پیش تحقیقات خود را درباره ساخت یک نوع سازه برتر در ایران و سپس آمریکا آغاز کرده است موفق شد این نوع سازه را در موسسه بین المللی ICC امریکا که یک موسسه معتبر جهانی است به ثبت برساند و سال گذشته نیز مجوز مرکز تحقیقات وزارت راه و ساختمان ایران را دریافت کرد. 

دکتر صائبی درباره خواص سازه منحصر به فرد خود گفت: این سازه علاوه بر اینکه سبک و ارزانتر از ساخت و سازهای سنتی و کنونی است برابر زلزله ، آتش سوزی و توفان مقاوم است در کوتاهترین زمان ممکن ساخته میشود بدون اینکه نیازی به مصالح ساختمانی کنونی باشد.
وی افزود: این سازه که دوستدار محیط زیست نیز هست به طور میانگین برای متراژ ۵۰ متر کمتر از ۲۴ ساعت بنا خواهد شد با تمام ویژه گیهایی که دارد ضمن آنکه ساخت بناهای با متراژ بالا نیز زمان بیشتری خواهد برد به طور مثال برای ساخت بنایی با متراز ۵۰۰ متر حدود یک ماه زمان نیاز دارد.
دکتر صائبی با بیان اینکه توانسته به همت جوانان ایرانی یک ساختمان ۳ طبقه را در ۳ ماه احداث کند گفت: هدر رفت انرژی در این سازه بسیار پایین است و ضمن آنکه انرژی زیادی برای ساخت آن در کشور صرفه جویی خواهد شد و نیروی کار در آن ایمن است .
وی افزود: در این مدت تکنولوژی ساخت این سازه را به ۱۰ جوان مستعد را منتقل کرده است و ساختمان جدید به زودی محلی برای آموزش به دیگران تبدیل خواهد شد.
وزن سبک؛ عایق حرارتی و صوتی ، مقاوم در برابر زلزله،صددرصد قابل بازیافت(سازگار با محیط زیست)؛ مقاوم در مقابل طوفان؛ قابلیت طراحی و اجرا به‌هرشکلی؛ سرعت عمل و اجرای بسیار بالا؛ داشتن قابلیت جابجایی از مزایای دیگر این سازه است .
دکتر صائبی برای نخستین بار در جهان، موفق به ساخت موادی با استفاده از “تکنولوژی نانو” شده که این مواد به‌عنوان مصالح اصلی در ساخت خانه‌های مسکونی و اداری قابل استفاده است و این سازه‌های بسیار سبک و ارزان، کاملاً “ضدزلزله و ضدحریق” هستند.
یکی از سؤالات اساسی برای ساخت خانه‌های ضدزلزله این بود که کدام نقطه از کشورمان برای آغاز ساخت خانه‌های ضدزلزله با سازه‌های نوین مخترع ایرانی انتخاب خواهد شد؛ “کرمانشاه و مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب” انتخاب نخست این مخترع است.

رونمایی از نخستین سازه سبز

منبع : خبر گذاری صدا و سیما

 

دیدگاه‌ها (24)


  1. این نوع سازه عالی هست ولی باید تمام عوامل درکنارهم قراربگیره تابشه مصالح به محل احداث بیارن پتروشیمی ووعوامل اجرایی بتن برای پلاستر همه تخصصی هست پس لازمه درسطح ملی حمایت بشه حالا یک ساله بهش مجوز دادن حتی نمیشه یک تماس باعوامل تیم دکت گرفت چه برسه به درخواست ساخت

  2. چطور میشه ثبت سفارش کرد؟ شماره ای ایمیلی سایتی؟

  3. سلام ووقت بخیر برای اخذ نمایندگی ومعرفی کردن به پیمانکارها وهمشهریانم باکمال میل درخدمتم چون حامی محیط زیستم ومتاسفانه مصالح یاختمانی هم چون فوم سقفی میفروشم که بسیاربه محیط زیست اسیب میرسون اماکاراینو خیلی نارحت هستم باکمال میل برای معرفی کردن این محصول فوق العاده درخدمتتان هستم وقت خوش

  4. با عرض سلام و خسته نباشی بنده در خوزستان ساکن هستم دکتر جان یکی از کسانی هستم که از شما تقاضا دارم به اینجانب جهت نمایندگی وتبلیغات و فروش این سازه کار در استان خوزستان با بنده همکاری فرمایید باتشکر

  5. سلام دکتر جان بنده با این سازه کار که هم کمک به محیط زیست هستش هم کمک به جیب مردم تو این شرایط سخت دکتر جان بنده از تموم جونم جهت معرفی و نمایندگی و فروش این محصول در استان خوزستان با جناپ عالی در صورت قابل دونستن شما در خدمت هستم . منتظر نظر جناب عالی هستم تشکر

  6. سلام و عرض ادب و تشکر بابت این همه نوآوری کاربردی در صنعت ساختمان

    لطفاً شماره تماس ارسال بفرمائید تا درمورد نحوه تعامل صحبت کنیم

    سپاس فراوان

  7. با سلام بنده زمینی به مساحت ۱۹۰ متر در شهر کرمانشاه دارم که میخوام سه طبقه روی پیلوت بسازم با دیدن کلیپ سازه شما مشتاقم که توسط تیم شما اجرا بشه ممنونم اگر راهنمایی کنید. ضمنا بسیار علاقه مند هستم در این زمینه سرمایه گذاری کنم با تشکر

  8. سلام و احترام
    خداقوّت
    اینجانب مهندس عمران هستم بالای سی سال سابقه کار،حاضر به هرگونه همکاری وپذیرش نمایندگی در سطح استان فارس یا هر استان موردنظر شما هستم.
    در هرحال موفقیت وسلامتی شما را از درگاه خداوند خواهانم
    امیدوارم که همواره در خدمت به هموطنان و جهانیان سربلند وپیشتاز باشید
    ارادتمند

  9. سلام و احترام
    خداقوّت
    حاضر به هرگونه همکاری وپذیرش نمایندگی در سطح استان فارس یا هر استان موردنظر شما هستم.
    در هرحال موفقیت وسلامتی شما را از درگاه خداوند خواهانم
    امیدوارم که همواره در خدمت به هموطنان و جهانیان سربلند وپیشتاز باشید
    ارادتمند

  10. لطفا جهت نمایندگی گرفتن راهنمایی کنید،

  11. با سلام، جهت
    اموزش و اخذ نمایندگی چطور میشه ارتباط برقرار کرد با تیم دکتر؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمائید
    ۰۹۱۹۰۳۶۳۷۲۹

  12. سلام آقای دکتر صائبی عزیز
    راجع به اجرای سازه نانو کامپوزیت سبز
    میخواستم ببینم امکان ساخت اون بجای
    سوله کارخونه تولید صنایع غذایی امکان پذیر هست یا نه؟

  13. باسلام و احترام
    همچنانکه ملاحظه می شود جمع قابل توجهی از دست اندرکاران ملک و مسکن و یا دارندگان زمین مشتاق به اجرای این سازه هستند که متأسفانه نه امکانی برای ارتباط با ایاشان معرفی شده و نه خبررسان هائی که همه از روی هم کپی برداری می کنند، کمترین پاسخی به این همه شور و شوق برای حمایت از تولید داخل نشان نمی دهند!!
    خوبست در کنار رونویسی اخبار، قدری هم برای نحوه دنبال کردن خبر تلاش کنید

  14. سلام

    در تلاش هستیم تا راه ارتباطی با ایشان مهیا شود.

  15. احمد جوانمردزاده

    سلام برای سوله و اداری صنعتی قابل اجرا هستش مرسی ممنون

  16. سلام
    راه ارتباطی با سازنده لطفا

    من نماینده فروش مصالح ساختمانی ام

  17. عالی
    لطفا نحوه ارتباط با ایشان را بفرمایید
    سپاس

  18. این ها همه دروغه چرا نه نشانی دارند نه ادرسی ته حولب تلفنی نه دفتر فروشی دریک شهرستان. اگر دولت مجوز نمیده به مردم اعلام کنبد .برای ساهت خونه ایمن دوستایی مجوز لارم نداره دفترتان کجاست من خریدارم برای بک خونه ۲۵۰متری یک طبقه

  19. سلام وقت تون بخیر
    برای ساخت منزل

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایت املاک
سایت املاک
بالا