بتن متخلخل با زباله های فیبر کربن

بتن متخلخل با زباله های فیبر کربن

بتن متخلخل با استحکامی بالا که آب به راحتی از آن عبور می کند .

کد مطلب : ۱۱۱۵۱

زباله های فیبر کربن برای استفاده در ترکیب برخی از بتن های کاربردی با وجودی که تولید کالاهای فیبر کربن به طور مداوم افزایش می یابد، بازیافت این نوع از مواد همچنان با مشکلات زیادی روبروست . با این حال، با توجه به تحقیقات انجام شده در دانشگاه ایالتی واشنگتن، ممکن است به زودی امکان برداشت زباله های فیبر کربن و استفاده از آن را در بتن جدید و بهبود یافته بکار ‘گرفته شود .

بتن متخلخل چیست ؟ بتنی که آب به راحتی آز آن عبور می کند .

این بتن بسیار متخلخل است و جریان آب به راحتی از بین آنها عبور می کند و به زیر خاک نفوذ می کند . این کار نه تنها باعث جلوگیری از سیل آب می شود ، بلکه افزایش آلودگی آب سطحی را نیز کاهش می دهد . بتن های سنتی غیر قابل نفوذ است و باعث می شود آب مسیر طولانی را طی کند و در طی این مسیر قبل از رسیدن به فاضلاب ها ، بارها و بارها آلودگی های مختلف به آب افزوده می شود .

در بتن های سنتی متخلخل به دلیل این ویژگی بتن به سرعت توسط آب شسته شده و از بین می رود ، ولی در این بتن به علت استفاده از فیبر کربن این اتفاق نخواهد افتاد .

یک تیک تحقیقاتی به رهبری سمیه نصیری از تکنیک های ارزان قیمت مکانیکی توانسته اند ضایعات فیبر کربن تولید شده بوئینگ را خرد کنند و با بتن مخلوط کرده و بتوانند این بتن متخلخل را تولید نمایند . این عمل باعث افزایش دوام و قدرت بتن شده است .

 

نصیری می گوید: “از لحاظ قدرت خمش ما نتایج بسیار مثبتی نسبت به  بتن سنتی دریافت کردیم و آب بسیار سریع تخلیه می شود.”

علاوه بر این، به دلیل اینکه فیبر کربن در فرم کامپوزیت حرارت داده شده است، هیچ گرما یا مواد شیمیایی سمی برای پردازش آن لازم نیست.

منبع : گیزمک

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایت املاک
سایت املاک
بالا